detär inte första gången en klocka kopia är gjord av betong.

  Faktumär att för det schweiziska klockmärket Hublot replikaär den nyaste Concrete Jungle New York-klocka kopia dess andra skapelse.

  Den första,

  som släpptes för femår sedan,

  hade en infattning av betong,

  men den här gångenär klockboetten,

  urtavlan och ramen gjorda av cement.

  Dessutom,

  för den digitala lanseringen idag,

  samarbetar varumärket med några av sina tunga”varumärkets vänner”i New York City för att skapa en social mediasensation runt betongdjungelstaden såväl som klocka kopia.

  Hublot replika,

  precis som New York City,

  vill alltid vara först och annorlunda.

  Att ta med stadens råmaterial–betong–till Classic Fusion Concrete Jungle New Yorkär ett sätt att kombinera flera berättelser i en.

  Detär en berättelse om material och innovation;detär en berättelse om uthållighet som står emot tidens tand,

  och detär historien om New York.

Hublot Concrete Jungle New York Watch

  Klockboetten,

  ramen och urtavlanär gjorda av kompositbetong i dämpade grånyanser med svart textil och gummiband som pånågot sätt skriker New York.

  Trogen sin”Art of Fusion”-filosofi smälte Hublots designteam nästan 70 procent fincement med cirka 25 procent epoxiharts(istället för vatten som används i standardbetong)och ytterligare 5 till 10 procent glasfiber(istället för stål).

  Tack vare en anti-UV-tillsats i hartset kommer rolex klocka kopia inte attändra färg med tiden och en”anti-graffiti”-behandling påcementen,

  kommer klocka kopia inte att förorenas med smuts.

  Dessutomär den inte tung påhandleden tack vare innehållet av epoxiharts och glasfiber.

  Det betyder att den inte faller som en sten eller tynger ner handleden.

  Materialetär en utveckling av betongen som användes i infattningen påden första Concrete Jungle-klocka kopia och varår i forsknings-och utvecklingsstadiet vid Hublots Nyon,

  Schweiz,

  laboratorium.

  ”För den första Concrete Jungle-klocka kopia hade jag en idésom var mer av ett marknadsföringskoncept,

  men teamet var väldigt stöttande och de arbetade ganska mycket för att utveckla betongramen”,

  säger Jean Francois Sberro,

  chef för Hublot replika North America.

  ”Men efter att den klocka kopia hade en sådan framgång började teamet arbeta påen annan version av materialet påegen hand,

  för att bevisa för sig själva att de kunde driva höljet och ta konceptet vidare för att införliva mer konkreta bitar.”

  klocka kopia på45 mm drivs av ett egentillverkat självuppdragande kronografurverk med 280 komponenter ochär vattentät till 50 meter.

  Den har svarta keramiska tryckare och krona.

  klocka kopia på$18 800 skapas i en begränsad upplaga av bara 50 stycken och kommer att säljas online påHublot replika och i Hublots Fifth Avenue-butik först före andra butiker.

Hublot replika

Hublot marknadsföringskampanj för betong djungelklocka

  I ett intressant drag tar Hublot replika hjälp av Michelin-stjärnekocken Daniel Boulud,

  2019 Baseball Hall of Fame Unanimous Choice Inductee Mariano Rivera,

  och Superbowl-mästaren och tv-värden Victor Cruz för en social mediekampanj,

  som kommer att spridasöver alla deras sociala medier.

  mediekanaler,

  inklusive Hublots.

  Hela kampanjenär designad för att fira inte bara den nyaste Hublot Classic Fusion Concrete Jungle New York-klocka kopia,

  somär inspirerad av staden som aldrig sover,

  utan också–och kanskeännu viktigare under pandemin–New York.

  Faktumär att Hublots chefer säger att stadens förmåga att uthärda och att vara en grund av styrka(som förkroppsligas i”New Yok Strong”mottot)var en av de mest inspirerande egenskaperna för denna klocka.

  ”Under ettår som 2020 som har påverkats sånegativt av Covid-kriserna,

  ville vi ta ut nya produkter påmarknaden för att skapa spänning och erbjuda en upplyftande anda”,

  säger Sberro.

  ”Vi ville lansera det iår för att avslutaåret med skräll.”

  Enligt Cruz,

  ”När jag fick höra om konceptet med den här kampanjen kände jag att den passade precis där jagär i dettaögonblick.

  Jagär säker påatt Concrete Jungle-temat resonerar med alla under dessa tider.

  Detär gruset som gör folket i New York till skillnad från någon annan.

  Vi fick gåigenom svåra tider och bli framgångsrika när röken lättar.”

  Cruz,

  Mariano och Boulud har satt en outplånlig prägel påNew York,

  hem för Hublots största amerikanska flaggskeppsbutik(påFifth Avenue).

  För kampanjenär var och en fotograferad vid ett viktigt landmärke i New York City för kampanjen.

  Cruz har den berömda Brooklyn Bridge som bakgrund,

  medan Bouludär fotograferad i sitt kök påRestaurant Daniel,

  och Rivera står framför den legendariska Frihetsgudinnan.

  ”En gång New Yorker,

  alltid New Yorker”,

  säger Mariano Rivera.

  ”Jag har upplevt topparna och dalarna tillsammans med den här staden ochär hedradöver att fådelta i en kampanj som visar New Yorks sanna anda av styrka och energi.”

  ”Att ge näring till folket i New York under de senaste tvådecennierna har varit en välsignelse”,

  säger Daniel Boulud.

  ”Även om det har varit ett väldigt annorlundaårär vi tacksamma för hur stark staden och dess invånare har visat sig vara.

  Precis som vi ständigt anpassar våra kök för att spegla tiden och vad somär viktigt,

  letar vi alltid efter uppfinningsrikedom,

  och New York City har drivit oss att förbli inspirerade och passionerade.

  Dennaöverraskande klockaär en perfekt representation av stadens kreativitet och styrka,

  och jagär stoltöver att hylla New York med hublot replika.”